خانه > موزیک, آلبوم موسیقی > آلبوم عمو زنجیرباف روزبه نعمت الهی با کیفیت بالا

آلبوم عمو زنجیرباف روزبه نعمت الهی با کیفیت بالا

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای روزبه نعمت الهی به نام عمو زنجیر باف

Roozbeh Nematollahi - Amo Zanjir Baf

فرمت : MP3 / کیفیت : 128 KBps

01.Salam Aleyk

02.Nafas Keshidan Sakhte

03.Hejrani

04.Bi Setareh

05.Bandegi

06.Age Nebashi

07.Mashreghie Ashegh

08.Cheshm Berah

09.Karevane Zendegi

10.Gole Yas

11.Amoo Zanjirbaf

12.Darya Remix

  1. months
    2009/08/07 در 1:52 ب.ظ. | #1

    meer30 باحالی رفیق

  2. ربان
    2009/08/11 در 8:00 ق.ظ. | #2

    اینکار شما عین دزدی است .

  3. مینا
    2009/08/11 در 6:16 ب.ظ. | #3

    دزد
    نباید موسیقی واسه دانلود بذاری

  4. کاپوس
    2009/08/17 در 5:28 ب.ظ. | #4

    دمت گرم به شر و ورای اینا که میگن اهنگ نذار گوش نده انگاری یه کم تاب دارن

  5. سلام
    2009/09/06 در 4:10 ب.ظ. | #5

    دزدی کجا بود اینارو ولشون کن محلشون نزار

  6. amir
    2009/09/08 در 3:05 ب.ظ. | #6

    سلام مرسي از اين شعرها واقا ممنون دمت گرم اميوارم هميشه موفق باشي واقا حال دادي

  7. دزدگیر
    2009/09/13 در 3:18 ب.ظ. | #7

    دزد!

  8. ahmad
    2009/09/14 در 9:41 ق.ظ. | #8

    حالا چه فرقی داره من از سایت صدا و سیما یا از اینجا بگیرم یا هم از ایران ترانه همشون رایگان گیرم میاد اما این یکی کیفیتش بهرته دمت گرم دایی جون

  9. شادی
    2009/09/21 در 12:54 ب.ظ. | #9

    دزد!
    این کار دزدیه!!

  10. 2009/09/23 در 7:21 ب.ظ. | #10

    با درود بر تو دوست عزيز

    با تشكر فراوان كارم راه افتاد خيلي استفاده بردم . لطفا اگه آهنگ هاي ديگشو داري بذاري خيلي ممنون مي شم

    به اميد ديدار

  11. menfis
    2009/09/27 در 1:48 ب.ظ. | #11

    حاجی دمت گرم خیلی باحالی
    خبر نداری آلبوم جدید محمد اصفهانی آمده یا نه؟

  12. Nakamura
    2009/10/11 در 2:25 ق.ظ. | #13

    Thank you so much for beautiful albums you put here for download.specially Mohsen Namjoo new album.quality are great.thank you so much again and wish you all the best Nakamura from Japan..

  13. حامد
    2009/11/03 در 11:10 ب.ظ. | #14

    این کار با دیوار مردم با لا رفتن فرقی نمیکنه عینه دزدیه.
    هر کسی اهنگیو دوست داره بره پول بده اصلشو بخره.
    دزد دزد دزد دزد دزد دزد دزد

  14. 2009/11/09 در 3:21 ق.ظ. | #15

    من که اون سر دنیام و اینجا این البومو نمی فروشن چیکار کنم؟ این دزدی نیست که شما دوستای عزیزی که به این اقا لغب دزد میدین البومای ابی و داریوش و گوگوش و امثال اینایی که دستتون نمیرسه رو دانلود میکنین؟ خوب ما هم مثل شما.باید یه جایی باشه که البوم کسایی که دوستشون داریم و به دستمون نمیرسه رو دانلود کنیم.هر کی خیلی از عاقبت این کار میترسه بره عوض پول این البوم یه کار خیر انجام بده.مرسی که این البومو گذاشتی

  15. golekhoshk
    2009/11/09 در 6:57 ب.ظ. | #16

    vaqean ras Mgan dooooooooooooooozd
    be oun bandeye khoda ham begu bere beMre
    he he
    man asheghe roooozbam
    amo zanjir baffffff
    zanJraro bafT
    dore pam andakhT

    1500 arzesh nadare dozD koonam

    • golekhoshk
      2009/11/09 در 6:58 ب.ظ. | #17

      golekhoshk :vaqean ras Mgan dooooooooooooooozdbe oun bandeye khoda ham begu bere beMrehe heman asheghe roooozbamamo zanjir baffffffzanJraro bafTdore pam andakhT
      1500 arzesh nadare dozD koonam

  16. رهام
    2009/11/10 در 12:43 ب.ظ. | #18

    ببین دانلود کردن این کار دزدیه….
    اونایی که خارج از کشور هستن و نمی تونن خریداری کنن بحثش فرق می کنه…
    ولی اونایی که می تونن، بخرن تا شاهد البومهای خوبی در آینده نزدیک باشیم….

  17. سارا
    2009/11/11 در 10:40 ق.ظ. | #19

    داداش اينا آهنگارو خريدن کونشون سوخته……
    گرون بود نه؟

  18. golekhoshk
    2009/11/14 در 5:31 ب.ظ. | #20

    سارا خانم کونمون نمیسوزه 1500 تومنم گرون نیس فدا یه تاره موی روزبه جون
    اگه 150000000 هم بود میخریدم

  19. reza
    2009/11/15 در 10:21 ق.ظ. | #21

    salam
    kheili ali bod va koli hal kardam

  20. سارا
    2009/11/16 در 4:01 ب.ظ. | #22

    منم عاشق بهروزم
    ولی ربطی به دزدی نداره
    مََُِِّيسوزه آقای گل خشک p:

  21. سارا
    2009/11/17 در 3:21 ب.ظ. | #23

    منظورم روزبهه:)

  22. golekhoshk
    2009/11/18 در 5:53 ب.ظ. | #25

    هه هه بهروز!!!!!!!!!!!!
    برو بمیر سارا جون
    اگه واقعا عاشقش بودی آلبوم و مجاز میخریدی تا ازش حمایت کنی
    واقعا 1500 تومن خیلی زیاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هه هه اگه دزدی نیس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حمایت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    والا اینجوریشو ندیده بودیم!!!!!!!!!!!!

  23. سارا
    2009/11/20 در 4:57 ب.ظ. | #26

    khafe sho avazi
    gav nanate
    ras migan pesara vaghti kam miaran fosh midanaa
    man ba ehteram ba shoma sohbat kardam hagh nadari bad sohbat koni
    man daram tarafe modire sito migiram felan ….na roozbeho
    avaze tashakoretone??????
    kheyli ghadr nashnasi
    age donbale downloade ahang naboodi hichvaght sar az inja dar nemiovordi
    aghayr motezaher…..

  24. سارا
    2009/11/20 در 5:05 ب.ظ. | #27

    ahhhh…..
    shoma pesara adat kardid javabe hamaro ba tamaskhor bedin …hichkoodoometoon liaghate harf zadan nadarin
    taghsire mahas k enghad porooton kardim dg……
    bi janbehaaaa

    • golekhoshk
      2009/11/21 در 5:43 ب.ظ. | #28

      he he , chera az kore dar miri to0o0o0o0o0o0o
      bebakhshida vali inke gofti koneton misoze akhare ehteramet bo0o0o0o0o0o0od
      2khtfeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelanar inqad poroo nadide bodam
      mahze etelato0o0o0on bas bega vase download nayomadam va3 axesh oumadam
      chon coveresho nadashtam
      chear bayad tarafe modiro begiri to0o0o0o0o0
      manam tarafe rozbeho tarafdarash ke nemikhan injori bashe ro migiram
      feeeeeeeeeeeeeelan

  25. سارا
    2009/11/22 در 2:14 ب.ظ. | #29

    dadash man ba kasi dava nadaram..
    ok…
    harki ye nazari dare belakhare……
    age narahat shodi bebakhshid….
    bye

  26. سارا
    2009/11/22 در 2:19 ب.ظ. | #30

    dar zemn manam on dokhtari k fek mikoni nistam…..
    dalil nemishe chon in harfo zadam dokhtare badi basham…..
    nemigam khoobam.faghat khoda midoone ki khoobe ki bade…….
    vali fek nemikonam oonghadam k to migi bad basham………….

    • golekhoshk
      2009/11/25 در 6:09 ب.ظ. | #31

      salam_man ke nagoftam u badi!!!!!!vali dorost harf bezani dorostam javab migiri mese alan_
      narahatim az ine ke chra bayad in ahangha download beshe_manam azat mazerat mikham vase harfi ke zadam_man to hn sait miam FAQAT BEKHATERE TO_
      age javab nadi dige nemiam_
      fEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEElan_bye_

      • سارا
        2009/11/26 در 2:46 ب.ظ. | #32

        ma k az aval mitoonestim enghad khoob harf bezanim chera injoory harf zadim akhe……..
        merc azizam movafagh bashi
        khoshhal shodam
        bye bye

  27. آرش
    2009/11/24 در 10:00 ب.ظ. | #33

    عااااااااااااااااااااااااااااااااالي

  28. علیرضا
    2009/11/28 در 7:06 ب.ظ. | #34

    خیلی عالیه دمت گرم ولشون کن اشغالارو.

  29. علیرضا
    2009/11/28 در 7:09 ب.ظ. | #35

    من همه ی اهنگاتو دانلود کردم خیلی عالی بود.

  30. علیرضا
    2009/11/28 در 7:12 ب.ظ. | #36

    عاللللللللللللللیه.حرف نداره داداش.

  31. علیرضا
    2009/11/28 در 7:20 ب.ظ. | #37

    خفه شو مینا خانم با حامد اقا.

  32. nima
    2009/11/29 در 3:56 ق.ظ. | #38

    با سلام و سپاس . من که لذت بردم . دستتون درست. اما اونایی که فکر میکنن این کار دزدیه برن و البوم اورجینال بخرن دیگه چرا توهین میکنن ؟ شرط میبندم خودشونم دانلود کردن حالا یا این البومو یا البوم خواننده های دیگه رو. خداییش شماها که میگید این کار دزدیه خودتون هر روز چند تا کار غیر قانونی یا غیر اخلاقی انجام میدید. اگه پاک و منزه بودید شاااااااید میشد به نظراتتون فکر کرد. اما یه چیزی شنیدید و بهش نرسیدید. مثلا میخواید بگید خیلی هنر دوستید اما با توهیناتون ماهیت اصلیتونو نشون دادید.خوب بعضیهااز چندین خواننده خوششون میاد و نمیتونن همه البومها رو اوریجینال تهیه کنن . من که به نوبه خودم بابت گذاشتن این البوم تشکر میکنم. مطمین باشید هر خواننده ای که کارش و صداش خوب باشه منافع مالیش حفظ میشه حالا یه کمی بالا پایین فرقی نمیکنه. شما به جای ایراد گرفتن و دخالت کردن برید به مسایل دیگه تون فکر کنید و خودتونو تو زمینه های دیگه اصلاح کنید. به قول شاعر : گر می نخوری طعنه مزن مستان را بنیاد نکن تو حیله و دستان را تو غره بدان مشو که می مینخوری صد لقمه خوری که می غلام است انرا .

    • golekhoshk
      2009/11/29 در 6:54 ب.ظ. | #39

      ببین آقای محترم یه بار به سارا گفتم به توهم میگم من فقط و فقط بخاطر کاور آلبومش اومدم این سایت_اصلنم قصد نظر دادن نداشتم_ولی وقتی نظرارو خوندم دیدم حق با دوستانه_من نمیگم تو تموم جاها پاک پاکم_هرجا کسایی اشتباهاتی داره_شما هم اینجارو اشتباه کردی_گرفتی_bye

  33. سارا
    2009/11/29 در 2:16 ب.ظ. | #40

    eyval dadash nima
    payatoonam asasi
    sito abad kardin………..

    • golekhoshk
      2009/11/29 در 6:57 ب.ظ. | #41

      vaqe’an ke
      manam khosh’hal shodam_hamcheNn_bye_
      vaL afsos ke natounestam adamet konam_baz aZn Nma tarafdaR karD-dar har sourat_nazare u ham va3 ma aZz_

  34. كيوان
    2009/11/30 در 1:39 ق.ظ. | #42

    به شدت با نيما موافقم. هزار و يك كار ديگه ميكنيم بعد حالا شايد يك كاري رو انجام نميديم اونم تازه شايد، بعد همچين ميريم رو منبر كه انگار هيچ كار اشتباهي انجام نميديم. آقا دستت درد نكنه.

  35. سارا
    2009/11/30 در 3:59 ب.ظ. | #43

    man tarafe hagho gereftam
    yani chi adamet konam????????
    bad harf mizani chera????

    • golekhoshk
      2009/12/01 در 12:39 ب.ظ. | #44

      khob hn hame kal endakhtim akharesh baz harfe khodeto mizani_tarafe haq in bod?eshteb nakoun_khodeto jaye roozbe bazar_

  36. golekhoshk
    2009/12/01 در 12:45 ب.ظ. | #45

    rasti bache’ha chan shab pish rozbe ton talare bozorge keshvar davat bood_vay mahshar bod_chan shab pisham to meydon azadi davat bod ke az shabake tehran pakhsh zende shod_tarane irano baz amadam ro khond tekond_cheshmaye hadise mir amini o elham hamidi besh monde bod_

  37. golekhoshk
    2009/12/01 در 7:00 ب.ظ. | #46

    بر سنگ قبر من بنوسید خسته بود . اهل زمین نبود. نمازش شکسته بود بر سنگ قبر من بنویسید پاک بود چشمان او که دائما از اشک شسته بود بر سنگ قبر من بنویسید این درخت عمری برای هر تبر و تیشه دسته بود بر سنگ قبر من بنویسید کل عمر پشت دری که باز نمی شد مانده بود

  38. golekhoshk
    2009/12/01 در 7:01 ب.ظ. | #47

    در غم هجر روی تو
    رفته ز کف قرار دل
    گر ننمایی‌ام تو رخ
    وای به حال زار دل
    نیست شبی که تا سحر
    خون نفشانم از بصر
    زآن که غم فراق تو
    کرده خراب کار دل
    آمده‌ام که سر نهم
    عشق ترا به سر برم
    ور تو بگویی‌ام که نی
    نی شکنم شکر برم
    اوست نشسته در نظر
    من به کجا نظر برم
    اوست گرفته شهر دل
    من به کجا سفر برم
    مرده بدم زنده شدم
    گریه بدم خنده شدم
    دولت عشق آمد و من
    دولت پاینده شدم
    گفت که دیوانه نه‌ای
    لایق این خانه نه‌ای
    رفتم و دیوانه شدم
    سلسله بندنده شدم

  39. golekhoshk
    2009/12/01 در 7:02 ب.ظ. | #48

    inam tagqdim be dostdarane roozbe
    در غم هجر روی تو
    رفته ز کف قرار دل
    گر ننمایی‌ام تو رخ
    وای به حال زار دل
    نیست شبی که تا سحر
    خون نفشانم از بصر
    زآن که غم فراق تو
    کرده خراب کار دل
    آمده‌ام که سر نهم
    عشق ترا به سر برم
    ور تو بگویی‌ام که نی
    نی شکنم شکر برم
    اوست نشسته در نظر
    من به کجا نظر برم
    اوست گرفته شهر دل
    من به کجا سفر برم
    مرده بدم زنده شدم
    گریه بدم خنده شدم
    دولت عشق آمد و من
    دولت پاینده شدم
    گفت که دیوانه نه‌ای
    لایق این خانه نه‌ای
    رفتم و دیوانه شدم
    سلسله بندنده شدم
    9122548177

  40. golekhoshk
    2009/12/01 در 7:20 ب.ظ. | #49

    گل خشک

    گل خشکی لای دفتر
    اشکی گوشه ی چشامه
    عکس تو گوشه ی طاقچه
    این همه خاطره هامه
    یه دلم پر از گلایه
    با یه شمع نیمه سوزه
    دو تا چشم پر حسرت دیده به گوشه ای دوخته
    یه اتاق سرد و تاریک
    یه گل خشک و یه نامه
    تو دلم آوار اندوه
    اشکه هنوز توی چشامه
    ندونستی شاخه گلها تو رو یاد من میاره
    دردو دل با قاب عکست منو تنها نمیذاره
    عکستو ازم گرفتی دیگه امیدی ندارم
    یادمه می گفتی هرگز تو رو تنها نمی ذارم
    نشونی ازت ندارم اما دنبالت می گردم
    بغض وجودمو گرفته باورم کن پر دردم
    حالا دیگه گل خشکت از توتنها یادگاره
    منتظر به رات می مونم تا تو برگردی دوباره
    دیگه هر شب توی خوابم چشای تو رو می بینم
    آرزومه تو رو یک بار توی بیداری ببینم
    بیای باز دوباره پیشم دیگه از دوریت نسوزم
    تو رفتی تا بینهایت چشم به راهتم هنوزم
    دیگه هر شب توی خوابم چشای تو رو می بینم
    آرزومه تو رو یکبار توی بیداری ببینم
    بیای باز دوباره پیشم دیگه از دوریت نسوزم
    تو رفتی تا بینهایت چشم به راهتم هنوزم
    مجییییییییییییییییید خراطهههههههههههههههههههها

  41. سارا
    2009/12/03 در 3:31 ب.ظ. | #50

    gole khoshk to khoobam baladi harf bezani?????????
    behet emtiaz dadam boro halesho bebar(:

    • golekhoshk
      2009/12/09 در 12:51 ب.ظ. | #51

      akhe!dastetooooooooon dard nakone_khoda avazesho to oun 2nya bet bede_hehe-

    • golekhoshk
      2009/12/09 در 5:24 ب.ظ. | #52

      mage chie?khob yad gereftam!!!to ham bad nis beri yad begiri
      to be khodetam emtiaz midi?
      ye sher vasat paein minevisam

  42. nasrin
    2009/12/09 در 12:39 ق.ظ. | #53

    dastetun dard nakone

  43. محسن هدایت
    2009/12/09 در 7:28 ق.ظ. | #54

    صداش و موزیک هاش خیلی قشنگه متشکرم

  44. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:29 ب.ظ. | #55

    تو که اینجا باشی دنیا سهم من می شه همیشه
    روزای آفتابی من با تو که ابری نمی شه
    بی خیال از اینجا رفتی پشت سر نگاه نکردی
    تو دلت نگفتی پس اون همه خاطره چی می شه
    اگه مهربون می موندی دیگه تنها نمی موندم
    خودم رو پیدا می کردم توی شب جا نمی موندم
    لااقل یه بار بی انصاف یه سلامی یه کلامی
    کاشکی همون لحظه اول نامه هاتو می سوزوندم
    گوش بده به حرفام امشب اگه خوابی یا که بیدار
    این جدایی تا ابد نیست برو به امید دیدار
    اگه یه روزی دل تو تنگ گریه های من شد
    وعده ما کنج حسرت زیر سایه سپیدار

  45. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:32 ب.ظ. | #56

    چیزی نمی‌تونم بگم ، قراره از من بگذری
    چیزی نگو می‌فهممت ، باید از این خونه بری

    چند سال از امشب بگذره؟ ، تا من فراموشت کنم
    تا با یه دریا تو خودم ، خاموش خاموشت کنم

    تنهاییامو بعد از این ، با قلب کی قسمت کنم؟
    واسه فراموش کردنت ، باید به چی عادت کنم؟

    تو باید از من رد بشی ، من باید از تو بگذرم
    کاری نمی تونم کنم ، باید بیفتی از سرم

    بعد از تو باید با خودم ، تنهای تنها سر کنم
    یک عمر باید بگذره ، تا امشبو باور کنم
    چند سال از امشب بگذره؟ ، با من یکی هم خونه شه
    احساس امروزم به تو ، تنها یه شب وارونه شه….

  46. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:35 ب.ظ. | #57

    بازآمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم
    هفت اختر بی‌آب را کاین خاکیان را می خورند هم آب بر آتش زنم هم باده‌هاشان بشکنم
    از شاه بی‌آغاز من پران شدم چون باز من تا جغد طوطی خوار را در دیر ویران بشکنم
    ز آغاز عهدی کرده‌ام کاین جان فدای شه کنم بشکسته بادا پشت جان گر عهد و پیمان بشکنم
    امروز همچون آصفم شمشیر و فرمان در کفم تا گردن گردن کشان در پیش سلطان بشکنم
    روزی دو باغ طاغیان گر سبز بینی غم مخور چون اصل‌های بیخشان از راه پنهان بشکنم
    من نشکنم جز جور را یا ظالم بدغور را گر ذره‌ای دارد نمک گیرم اگر آن بشکنم
    هر جا یکی گویی بود چوگان وحدت وی برد گویی که میدان نسپرد در زخم چوگان بشکنم
    گشتم مقیم بزم او چون لطف دیدم عزم او گشتم حقیر راه او تا ساق شیطان بشکنم
    چون در کف سلطان شدم یک حبه بودم کان شدم گر در ترازویم نهی می دان که میزان بشکنم
    چون من خراب و مست را در خانه خود ره دهی پس تو ندانی این قدر کاین بشکنم آن بشکنم
    گر پاسبان گوید که هی بر وی بریزم جام می دربان اگر دستم کشد من دست دربان بشکنم
    چرخ ار نگردد گرد دل از بیخ و اصلش برکنم گردون اگر دونی کند گردون گردان بشکنم
    خوان کرم گسترده‌ای مهمان خویشم برده‌ای گوشم چرا مالی اگر من گوشه نان بشکنم
    نی نی منم سرخوان تو سرخیل مهمانان تو جامی دو بر مهمان کنم تا شرم مهمان بشکنم
    ای که میان جان من تلقین شعرم می کنی گر تن زنم خامش کنم ترسم که فرمان بشکنم
    از شمس تبریزی اگر باده رسد مستم کند من لاابالی وار خود استون کیوان بشکنم

  47. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:39 ب.ظ. | #58

    بی ستاره

    من که تو آسمون تو حتی ستاره ندارم

    کجا برم که بی تو من یه راه چاره ندارم

    عشق تو مثل آتیشه خودت ولی کوه یخی

    عشق تو عشق آخره عشق دوباره ندارم

    تو که خودت ستاره ای یا که یه راه چاره ای

    اگه ازم جدا بشی همون عشق دوباره ای

    نگو ستاره گم شده تو آسمون تاره من

    نگو پرنده کشته شد با زخمای شکاره من

    منی که با ترانه هام لحظه به لحظه با تو ام

    نگو نموندی تا ابد تو هر نفس کناره من

    این که میگم بهانه نیست بهانه عاشقانه نیست

    بدون که عاشقی فقط نوشتن ترانه نیست

  48. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:41 ب.ظ. | #59

    نفس کشیدن سخته

    نفس کشیدن سخته تو رو ندیدن سخته

    تو پیچ و تاب عاشقی به تو رسیدن سخته

    منو به غمام سپردی همه آرزوم و بردی

    همه جا اسمتو بردم یه بار اسممو نبردی

    واسه شب زمستون همه هیزمو سوزوندی

    واسه پنجره کوه توی خونمون نموندی

    یه وقت بده به چشمات نگاه کنه به چشمم

    شاید که برق نگات بشکنه این تلسمم

  49. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:41 ب.ظ. | #60

    گه نباشی

    اگه تو یه روز نباشی آرزو معنی نداره

    حتی خوشبختی تو این شهر دیگه پاشو نمی زاره

    بی تو رو خونه قلبم پیله غصه میشینه

    چشم من تو دنیا جز تو نمی خواد چیزی ببینه

    اگه تو یه روز نباشی نفس بالا نمیاد

    چونکه این دلم به جز تو هیچی از دنیا نمی خواد

    بی تو عغده های کهنه می روین تو سینه هر دم

    اگه مال من نباشی دل من جون میده در دم

    اگه تو یه روز نباشی واسه من آخره دنیاس

    فکر کنم تموم عشقم توی این ترانه پیداس

  50. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:43 ب.ظ. | #61

    یادت میاد گفتی به من عشق تو رو به دل دارم

    دروغ میگفتی اما من راس راسکی دوست دارم

    سر به سرم گذاشتیو چند روزی موندگار شدی

    گفتی که همدمم میشی همرنگ روزگار شدی

    چشات بهم دروغ میگفت اما بازم میخواستمت

    وقتی که رفتی به سفر به انتظار نشستمت

    پیش خودم دلم میگفت که بر میگردی از سفر

    برگشتی اما چه جوری دست تو دست یه نفر

    دلم که باور نمیکرد از تو یه دسی خورده بود

    اون روز نشست و گریه کرد که بازی رو نبرده بود

    بعد از سرود عشق تو دلم دیگه شعری نخوند

    همرنگ آدما شد و عاشق هیچکسی نموند

    بعد از نگاه تو دلم دیگه فریب نخورد

    دیگه برای هیچکسی به خاطره نگاش نمرد

  51. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:43 ب.ظ. | #62

    زنگ هشدار پیامت نمی ذاشت با من باشی

    واسه چشمای غریبه ما رو کردی نقاشی

    راست بگو مزه لبهات و کی غیر ما چشید

    کی قشنگتر از ما ناز چشم و ابرو تو کشید

  52. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:48 ب.ظ. | #63

    می خوای بری رها شی
    می خوای پرنده باشی

    می خوای یه جا نپوسی
    بری ماهو ببوسی
    بری و ماهو ببوسی

    میگی سهمت از گیاه کو
    میگی خونه ت توی ماه کو
    میگی که سیاهه جاده
    میگی کو چراغ راه کو
    میگی کو چراغ راه کو

    نمی دونی کیا موندن
    نمی دونی کیا رفتن
    زیر آوار زمونه
    چه ستونهایی شکستن
    چه ستونهایی شکستن

    نمی دونی کیا بودن
    نمی دونی کیا رفتن
    زیر آوار زمونه
    چه ستونهایی شکستن
    چه ستونهایی شکستن

    عمو زنجیرباف
    زنجیرارو بافتی
    دور پام انداختی

    عمو زنجیرباف
    دیوارارو ساختی
    سقفا رو انداختی

    کجا برم رها شم
    چه جور پرنده باشم
    چیکار کنم نپوسم
    چه جور ماهو ببوسم
    چه جور ماهو ببوسم

    کجا برم رها شم
    چه طور پرنده باشم
    چیکار کنم نپوسم
    چه جور ماهو ببوسم
    چه جور ماهو ببوسم

  53. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:48 ب.ظ. | #64

    عمو زنجیر باف عنکبوت بی‌ انصاف, هر کی‌ که با تو بد شد براش یه پاپوش نباف ، که روش یه کاسه آشه روغن برّه باشه ، وجب وجب جنازه تو کوچه فرش ما شه،

  54. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:51 ب.ظ. | #65

    این قطعه تقدیم به آقا مهدی خودمون
    عمو زنجیر باف زنجیرارو بافتی، لقمه‌های حروم رو تو سفرت انداختی ،از ما که بد ندیدی ، خطو نشون کشیدی،
    عمو زنجیر بر یه روزی از پشت در ،گورشو گم می‌کنه یواشکی بیخبر، دور می‌شه از نگامون شاد می‌شه باز دلامون ، میرسه اون روزی که سایه می‌شه برامون
    عمو زنجیر باف عنکبوت بی‌ انصاف, هر کی‌ که با تو بد شد براش یه پاپوش نباف ، که روش یه کاسه آشه روغن برّه باشه ، وجب وجب جنازه تو کوچه فرش ما شه،

  55. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:54 ب.ظ. | #66

    سلام علیک: اولین قطعه آلبوم «عمو زنجیرباف» قطعه‌ای است با ریتمی ملایم ولطیف که ترانه آن برگرفته از یکی از اشعار مولانا است و با عبارت جالب «خواجه سلام علیک» آغاز می‌شود. در تنظیم آهنگ، پای بندی به موسیقی اصیل ایرانی و به خصوص استفاده از ساز دف مشهود است.

  56. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:56 ب.ظ. | #67

    نفس کشیدن سخته: یک اُوِرتور آرام با همراهی پیانو و سپس آهنگی با ریتم اسپانیش که بیش از هر چیز گیتار زیبای آن است که جلب توجه می کند و با نواختن گیتار در زمینه کار، یک ترانه عاشقانه خوانده می‌شود.

  57. golekhoshk
    2009/12/09 در 5:56 ب.ظ. | #68

    هجرانی: ملودی کار یادآور ملودی قطعه «بازآمدم» از آلبوم «هفته عاشقی» است. «بازآمدم» در کنار «ایران» و «دریا» از پرطرفدارترین قطعات آلبوم قبلی روزبه بود. هم «هجرانی» و هم «بازآمدم» سروده مولوی هستند. تنظیم آهنگ قسمت آغازین «هجرانی» بسیار زیبا انجام شده است: »در غم هجر روی تو رفته ز کف قرار دل/گر ننماییم تو رخ، وای به حال زار دل»

  58. golekhoshk
    2009/12/09 در 6:01 ب.ظ. | #69

    بی ستاره: در ابتدای کار به زیبایی هر چه تمام تر گیتار نواخته می‌شود، یک لحظه گیتار قطع شده و روزبه می خواند: «من که تو آسمانِ تو حتی ستاره ندارم/کجا برم که بی تو من یه راه چاره ندارم» به تدریج کیبورد و پس از آن پرکاشن به کمک گیتار می آیند تا جذابیت آهنگ را بیشتر کنند.

    بندگی: اورتور آهنگ تداعی‌گر حالتی تعلیق برانگیز و شاید هم دلهره آور است که رفته رفته این تِم تعلیق آور به تِمی کاریزماتیک تبدیل می‌شود؛ تمی که تحریرهای زیبای نعمت اللهی را نیز در کنار خود دارد.

    اگه نباشی: یک قطعه بسیار آرام و عاشقانه که ترانه‌ای بسیار زیبا دارد. تنظیم قوی کار که در میانه شکلی الکتریک هم به خود می‌گیرد، بر اثرگذاری مفهوم این ترانه کمک شایان توجهی نموده است.

    مشرقی عاشق: ریتم سمفونیک و در واقع ارکسترال ابتدایی قطعه، مخاطب را برای شنیدن یک قطعه حماسی آماده می‌کند. ترانه اثر که سروده مسرور نعمت‌اللهی است بسیار شبیه به سروده‌های ملک الشعرای بهار است. گیتاری که در تمام طول آهنگ و به فواصل زمانی مختلف شنیده می‌شود، بُعد حماسی آهنگ را تقویت کرده است.

    چشم به راه: قطعه با صدای روزبه آغاز می‌شود. روزبه می‌خواند: «من غزلخونِ ستاره های راهم، به نگاهِ تو نگاهم، من همیشه چشم به راهم» پس از خواندن این بند، نوای دلنشین پیانو در همراهی با صدای خواننده، بیش از هر چیز آرامش و سادگی را به مخاطب هدیه می‌کند.

    کاروان زندگی: شعر حماسی سعدی نیاز اساسی به یک تِم حماسی دارد که با اورتورِ حماسی این آهنگ و سپس اوج و فرودی که روزبه در صدای خویش ایجاد می‌کند، این مهم کاملا برآورده می‌شود.

    گل یاس: یک قطعه اسپانیش دیگر که نوای گیتار فلامنکوی آن که احتمالا توسط فیروز ویسانلو نواخته شده، دلتنگی مخاطب را پس از شنیدن ترانه غمگین آن دوچندان می‌کند.

    عموزنجیرباف: ترانه‌ای عمیق در کنار آهنگی آرام اما به شدت اثرگذار! هم آهنگ و هم ترانه در اوج خود به ناگاه پایان می‌یابند.

    ریمیکس دریا: ریمیکسی زیبا از قطعه ای زیبا به نام «دریا» که متعلق به آلبوم گذشته «روزبه» بوده و نکته جالب در مورد این قطعه آن است که ترانه سرای آن گمنام است: «دریا! اولین عشق مرا بردی/دنیا دم به دم مرا تو آزردی»

  59. golekhoshk
    2009/12/09 در 6:01 ب.ظ. | #70

    طبل خدایی بزن
    روزبه در تهیه آلبوم «عمو زنجیرباف» کوشیده ضمن وفاداری به سبک کاری موقر و متینی که پیش از این و در دو آلبوم قبلی خود ارائه کرده بود و برمبنای آن تمام پروسه تولید آلبوم از انتخاب ترانه گرفته تا ساخت آهنگ و تنظیم را با وسواس تمام و صد البته وفاداری به موسیقی شرقی پیش می‌برد، تجربه‌هایی در فضاهایی جدیدتر را هم بیازماید. شاهد این مدعا تنظیم‌های زیبای اسپانیشی است که در تنظیم قطعاتی مانند «نفس کشیدن سخته» و «گل یاس» به کار رفته است. این موضوع در کنار یکدست بودن ترانه‌ها و همچنین استحکام ساختاری آهنگ‌ها که با پای بندی به سبک‌های اسلو و هاوس و همچنین ترکیب آنها با یک فضای شرقی جذاب ساخته شده و سپس تنظیم گشته‌اند، موجب پدید آمدن یک مجموعه زیبا و شنیدنی شده است. تاکید بر مجموعه جذاب آنجا مهم می شود که می‌بینیم در روزگار اخیر اغلب خوانندگان داخلی یا خارجی عمده فروش آلبوم خود را به پرطرفدار بودن یکی دو سینگل (تک آهنگ) منعطف نموده‌اند و گمان می برند تنها با استفاده از تنظیم‌کننده حرفه‌ای که برای تنظیم یک یا در بهترین حالت سه آهنگ خود به کار می‌برند، قادر خواهند بود یک آلبوم موفق را به بازار عرضه نمایند. البته این روش در کوتاه مدت روش خوبی برای جذب مخاطب عام است و به خصوص برای خوانندگان تازه کار بسیار سودمند است اما اگر برای خواننده‌ای، ماندگاری، بیش از مشهور شدن، مهم باشد مطمئنا این نوع کار کردن محلی از اعراب ندارد چرا که پس از یکی دو آلبوم، شنونده، دست خواننده را خوانده و حتی اگر شنیدن آهنگهای وی را کنار نگذارد، بدون شک برای خرید آلبوم وی هزینه‌ای پرداخت نکرده و به جای خریدن آلبوم، همان یکی دو آهنگ به اصطلاح هیت را از طریق دانلود اینترنتی یا به روشی دیگر تهیه می‌کند!
    روزبه نعمت اللهی جزو معدود خوانندگانی است که با سه آلبومی که ارائه کرده، نشان داده برای تک تک قطعات خود به یک اندازه ارزش قائل است و برای انتخاب ترانه و ساخت آهنگ‌های مربوط به آنها وقت زیادی را صرف می‌کند. فقط نگاهی به ترانه‌هایی که وی برای خواندن انتخاب می‌کند، کافی است تا بفهمیم او برای پیمودن مسیر حرفه‌ای خود چه اِلِه‌مان هایی را مدنظر قرار داده است. اولین قطعه آلبوم «عمو زنجیرباف» قطعه ای است با نام «سلام علیک» که شعر آن برگرفته از یکی از سروده‌های شاعر بزرگ ایرانی یعنی مولانا است؛ همان مولانایی که «مثنوی»‌اش در میان فارسی زبانان به شدت شهرت یافته است. قرن ها از سرودن شعر کلاسیک «سلام علیک» می‌گذرد اما سادگی و ظرافتی که مولانا در سرودن به کار می بُرده، انتخاب یک ملودی حماسی درجه یک برای ساخت آهنگ و همچنین صدای محکم و اثرگذاری که روزبه نعمت اللهی دارد، موجب شده گمان کنیم نه تنها آهنگ و تنظیم این کار که شعر آن نیز محصول دهه هشتاد خورشیدی است. توانایی روزبه در شناسایی اشعار کلاسیک و همین طور تطبیق فضای کلامی این اشعار با موسیقی روز و متاثر از فضای موسیقی های شرقی و به عنوان مثال به کار بردن ساز دف برای تنظیم قطعات، موجب پدیدار شدن فضایی یکتا برای آلبوم شده است.

  60. golekhoshk
    2009/12/09 در 6:19 ب.ظ. | #71

    مصاحبه با روزبه نعمت اللهی

    موسیقی 360 – فرزانه صوفی – بهنام مظاهری : روزبه نعمت اللهی خواننده و آهنگسازی است که مدت زمانی است در عرصه موسیقی حضور دارد اما به تازگی آلبوم «عمو زنجیرباف» او سر و صدای زیادی به پا کرده است. مردم او را با ترانه دریا می شناسند ، اما خودش اعتقاد دارد که ترانه ایرانش را خودش بیشتر می شناسند. او در خانواده ای بزرگ شده که همگی اهل موسیقی بوده اند و همین باعث شده که موسیقی را خیلی جدی ادامه دهد. روزبه نگاه نسبتا عمیقی به موسیقی دارد و به نظر نمی رسد که دنبال شهرت و مطرح شدن باشد.

    ₪ اولین چیزی که بعد از گوش دادن به آهنگهایت به ذهن خطور می کند این است که روزبه نعمت اللهی موسیقی کلاسیک و سنتی ، عرفان و فرهاد مهراد را خوب می شناسد.
    در مورد موسیقی کلاسیک باید بگویم که من سال ها نوازنده ویلن بودم ولی الان چون فضای آهنگسازی و خوانندگی را تجربه می کنم تقریبا نوازندگی را کنار گذاشتم. درباره فضای عرفان اصلا حرفی برای گفتن ندارم چون خیلی شخصی است اما قطعا هرشخصی در این فضا حرکت کرده حالا یکی کمتر، یکی بیشتر و شاید یکی هم لحظه به لحظه در آن فضا زندگی کند. تولید یک اثر در فضای موسیقی شرقی و استفاده از اشعاری مثل اشعار حضرت مولانا نیاز دارد که حتما یک شناختی از عرفان داشته باشید، حالا این عرفان را به من به اندازه خودم می شناسم شاید که اصلا اندازه من نباشه ولی فقط می توانم مدعی این باشم که آلبوم عمو زنجیرباف جزو سه ، چهار آلبومی است که بعد از سی سال انقلاب بشود از آن صحبت کرد.

    ₪ از چه نظر این را می گویی؟
    از همه لحاظ ، ساختار این آلبوم طوری است که در هر شرایط و با هر سلیقه ای می توانی آن را گوش بدهی ، اگر موسیقی روز را بخواهی می توانی گوش کنی ، می توانی موسیقی کلاسیک و حماسی را در آن داشته باشی ، یک فضای عرفانی داشته باشی ، یک عشق زمینی و یک عشق آسمانی را داشته باشی ، فضای ریتمیکی را داشته باشی با اشعار معنادار ، تمام حرکت ما در این مدت در جهت این بوده که ترانه های با محتوایی را داشته باشیم، حالا چه از اشعار کهن ایران ، چه از اشعار معاصر. در نهایت باید بگویم که این البوم اولین آلبوم من است هرچند من دو آلبوم دیگر مثل هفته عاشقی و سرزمین مادری داشتم.

    ₪ در آلبومت ، کارها را یکی درمیان عاشقانه ، حماسی چیده بودی این باعث نمی شود که مخاطبان تو احساس کنند که این دو آلبوم در یک آلبوم است؟
    بر اساس نقدهایی که از من می شود احساس کردم که خیلی ها من را پیدا کردند، من سه فضا را در موسیقی ام دنبال کردم، صدایم که صدای روزبه نعمت اللهی است که امضا دارد ، هرجا هرچیزی بخوانم مشخص است که من خوانده ام، نوع ملودی ها هم امضای خودم را دارد چون آنها را خودم می سازم ولی در جواب به این صحبتی که شما می کنید باید بگویم که من سه فضا را در آلبوم دنبال کردم، موسیقی حماسی که همیشه در کارم پررنگ بوده ، یک موسیقی عاشقانه امروزی مثل «نفس کشیدن سخته» و «بی ستاره» و «سایه سپیدار» که از کارهای پرمخاطبم شد و فضای سوم فضای اجتماعی است. مثل «بچه های خیابان» که در آلبوم های قبلی ام بوده ، معتقدم به اینکه بزرگترین مسئولیت یک خواننده یا آهنگساز باید این باشد که در زمینه اجتماعی فعالیت کند، چون معتقدم به اینکه اگر ترانه ای را می خوانم مخاطبم فقط به صدایم گوش نکند بازهم با ترانه من باشد که گوشه ای از زندگی اوست ، یعنی هدفی را دنبال کند. این نوع حرکت کردن جزو اهداف اصلی من است. داستان دیگری که داریم این این است که امروز در کنار این موسیقی های بی محتوا کاری را انجام می دهم که بتوانم مخاطب خود را بیشتر کنم، این کار آسانی نیست چون شنیدن موسیقی بی محتوا هرروز پررنگ تر می شود ، تریبون هایش هم بیشتر است ، با توجه به اینها کنار قرار دادن قطعات عاشقانه امروزی در کنار یک قطعه حماسی یا اجتماعی نیاز گوناگون انسان را برآورده می کند. از «سرزمین مادری» تا «عمو زنجیرباف» طیف خیلی وسیعی به مخاطبان من اضافه شده من از هر رنج سنی طرفدار دارم ، از شانزده ساله تا هفتاد ساله. موسیقی من طوری نیست که بگوییم رنج سنی خاصی آن را گوش می کنند. اما موسیقی های بی محتوای امروزی به دلیل بازاری بودن آن تاریخ انقضاء داره اما من به ماندگاری فکر می کنم و کاری می کنم که کارم ماندگار باشد.

    ₪ یعنی خودت را ناجی موسیقی می دانی؟
    اصلا ، اصلا از گفته هایم نباید چنین برداشتی می کردید، من فکر می کنم که ما باید برای خودمان و مردم خودمان ارزش قائل باشیم، من هدفم این بود صرفا کار با محتوایی را انجام دهم و فکر هم می کنم کاری را باید انجام داد که حداقل ارزش انتشار داشته باشد.

    ₪ اما فکر نمی کنی آخر از همه هم مردم هستند که انتخاب می کنند چی گوش بدهند؟
    خب مردم انتخاب کردند، اگر امروز من خیلی محکم این حرف ها را می زنم به خاطر این است که به این نتیجه رسیدم که مردم ما ارزش این را دارند که برایشان کار خوب انجام بشود و آن ها هم از این کار خوب استقبال می کنند، شما اگر ار سطحی ترین آدم جامعه هم بپرسید می داند استاد شجریان بهتر از فلان خواننده سطحی می خواند. ما همه می دانیم کار ارزشی و محتوادار یعنی چی. پس فقط نیاز نیار به این دارد اگر کسی قرار است کاری انجام دهد کار با محتوا و خوبی را انجام دهد. موسیقی بر اساس نیازهایی که انسان ها دارند تولید می شود، من در ماشین عبدالباسط گوش می دهم تا موسیقی کلاسیک ، همه نوع موسیقی گوش می دهم، هرجا که هستم همینطور زندگی می کنم. لحظه های مختلف ، موسیقی های مختلف گوش می دهم. اما سعی می کنم موسیقی را گوش بدهم که ارزش گوش دادن را داشته باشد. از زمانی که وارد دانشگاه موسیقی شدم هدفم را همین قرار دادم که کارم با محتوا باشد و تا امروز هم محکم پایش ایستاده ام. برای همین همان اول از شما پرسیدم که نشریه شما چه هدفی را دنبال می کند؟ چون شما هم یک تریبون هستید. پرسیدم که اگر تریبون شما زرد باشد پشت آن قرار نگیرم، چون به نظر من تریبون هایی که این کارها را می کنند به خاطر افزایش مخاطب در واقع به فرهنگ جامعه لطمه می زنند.

    ₪ حرفت را قبول دارم ولی این مدت روزبه نعمت اللهی را تقریبا روی جلد هر مجله ای می بینیم
    اصلا اینطور نبوده ، متاسفانه من این انتقاد را دارم که خیلی از نشریات با من مصاحبه می کنند و بعدا متوجه می شوم که مصاحبه ام در سه نشریه دیگر هم چاپ شده ، اصلا من تا به امروز شاید با سه تا خبرنگار هم مصاحبه نکرده ام ، این اتفاق شبیه به بحث کپی رایت دارد می افتد. ما هم اصلا آنقدر فرصت نداریم که دنبال آن نشریات بگردیم و پیگیری کنیم. خیلی وقت ها دوستانم مجله ها را برایم می آورند که مصاحبه های سال گذشته من که مربوط به آلبوم های قبلی من است در آن است. من با چلچراغ ، همشهری جوان و روزنامه اعتماد و… مصاحبه کرده ام. نشریاتی که احساس کردم جزو زردها نبوده را قبول کردم برای مصاحبه اگر جایی هم چیزی از من چاپ شده قبول ندارم. دلیل اینکه نشریه شما را پذیرفتم صادقانه بگویم که سابقه خرابی در ذهن من و اطرافیانم از آن پیدا نکردم. امیدوارم که نشریه شما موفق باشد و این هم بگویم که کار دشواری است.

    ₪ آلبوم عمو زنجیرباف چقدر خاص بود؟ تا الان بازخوردی هم داشته؟
    من این آلبوم را خیلی خاص می دانم ، البته این راهم بگویم که خود مردم قضاوت کنند ، قطعه ای مثل عمو زنجیرباف را سال ها رویش کار کردم که منتشر بشود و به دلایلی این اتفاق نمی افتد. قطعه ای مثل «سلام علیک» که از اشعار حضرت مولانا بود پرقدرت ترین قطعه برای شعر حضرت مولانا که حاضرم بزرگان موسیقی داوری کنند که این رده اولی آهنگی قرار می گیرد که لیاقت شعر مولانا را دارد تنها آهنگی است که حق مطلب را ادا کرده چه در آهنگسازی چه در خوانندگی که من خودم خیلی با آن ارتباط برقرار کردم. قطعه «بی ستاره» هم یکی از کارهای پرمخاطب من بود. در کل آلبوم با استقبال روبرو شد. اصلا این آلبوم خودجوش بود و این خیلی مهم است. این آلبوم را هم هرکسی که گوش کند متوجه می شود. تمام اهدافی که تا امروز دنبال می کردم بصورت خیلی پررنگ در عمو زنجیرباف دارم.

    ₪ این نظر خودت بوده یا نظر مردم هم همین است؟
    نه نظر مردم هم همین است ، کسانی که سبک من را دنبال می کردند متوجه شدند که سبکم در این آلبوم پررنگ تر شده است ، نظرات مردم در سایت ها موجود است و از همه آن ها ممنونم که مرا تشویق و راهنمایی می کنند البته الان هم مشغول مجموعه ای هستم که یکی از آن ها آلبوم عاشقانه و امروزی است. البته این را هم بگویم که هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام که این کار را انجام بدهم، چند تا از قطعاتش فعلا در حال ضبط است.

    ₪ جایی گفتی که «عمو زنجیرباف» خیلی طول کشید تا بیرون بیاید ، مشکل مجوز داشت؟
    مشکلات مختلفی داشت که برای توضیحاتش زمان زیادی لازم است، بگذریم همه با مشکلات آشنا هستند، جشنواره ای داشتیم به اسم «صدای فرهاد» که قرار بود برگزار بشود ولی نشد. در انجا نزدیک به هفتصد کار برای جشنواره رفت، من بین ده تای اول بودم چون به من زنگ زدند و پارتیتور کار را خواستند برای ارکستر و قرار شد که نفرات برتر قطعاتشان را با ارکستر اجرا کنند و بعد از دو سال هم اصلا هیچ خبری از این جشنواره نشد. یکی از دلایلی هم که طول کشید این بود که مدتی منتظر برگزاری این جشنواره ماندم و مساله دیگر این بود که مجوز بضی از قطعات را خیلی زمان برد تا گرفتم.

    ₪ کدام قطعات؟
    اجازه بدهید به این موضوع اشاره ای نکنم.

    ₪ از جشنواره فرهاد گفتی ، اتفاقا قطعه «عمو زنجیرباف» خیلی شبیه به کارهای فرهاد یا فریدون فروغی بود؟
    اصولا موسیقی ای که براساس فضای اجتماعی ساخته بشود همین طور است ، فضای کارهای اجتماعی من هم به دلیل لحن خواندم که مثل فرهاد یا فریدون فروغی چکشی و با تاکید است همینطور است، نوع خواندن موسیقی اجتماعی چه من باشم چه آقای فرهاد که از بزرگان است و تکرار شدنی نیستهمین طور بوده معتقدم که غم را نباید با ناله گفت. ما اصلا غم در موسیقی ایران نداریم، در ایران همیشه جشن داشتیم ، غم و ناله ای وجود نداشته است. غم و ناله برای موسیقی های دیگر است. قطعه «عمو زنجیرباف» و «بچه های خیابان» و قطعات دیگر شبیه به این قدرت اجتماعی بودن و بیان شعر اجتماعی را داشته. شاید تشبیه شده به اینکه به فضای موسیقی فرهاد نزدیک بوده است.

    ₪ به خاطر همین تفاوت بود که اسم آلبوم را عمو زنجیرباف گذاشتی؟
    اصلا من این قطعه را آنقدر دوست داشتم که اسم آلبوم را هم از روی همان گذاشتم.

    ₪ در خانواده ای بزرگ شدی که همه اهل موسیقی بودند ، این چقدر به تو کمک کرد؟
    خیلی تقریبا 5 سالم بود که به کلاس آّرف رفتم، البته شاید اگر این خانواده را نداشتم بازهم سراغ موسیقی می رفتم ولی همین که از تجربیات آنها استفاده کردم به من خیلی کمک کرده است. من مسرور نعمت اللهی (پدرم) را داشتم که مدام در تولید آثار با من بوده. ترانه هایی را برایم گفته مثل ترانه «ایران» که فکر می کنم یکی از بهترین ترانه هایی بوده که درباره ایران گفته شده ، فرشته جواهری (مادرم) را دارم که ردیف دان موسیقی سنتی ایرانی است. کسی است که سالها در فضای موسیقی ایران هم تحقیق کرده و هم کار عملی انجام داده است، با توجه به این شرایط لحظه به لحظه روی صدا و نوع خواندن من تاثیر گذار بوده است. برادرم بهروز هم خیلی خوش ذوق بود، با اینکه از من کوچک تر است و تحصیلاتش هم چیزی دیگر است. ولی نوازنده است، سیستم زندگی ما هنری است، من مسرور و پیام قربانی یک مثلث شاعر ، آهنگساز و تنظیم کننده و خواننده همیشه کنار هم بودیم و روی هم خیلی تاثیر گذاشتیم و به پختگی کار هم خیلی کمک کرد.

    ₪ سر شام و نهار هم درباره موسیقی بحث می کردید؟
    همیشه در حال بحث بودیم.

    ₪ این موضوع به تو کمک می کرد یا گاهی اعصابت رو خورد می کرد؟
    نه ، همیشه این عشق در خانه ما بوده. خیلی وقت ها پشت چراغ قرمز گیر کرده ام زنگ می زنم و می گویم پدر همین الان فلان ملودی در ذهنم آمده ، ببین می توانی یک اتودی را برایش درست کنی تا می رسم. خیلی جاها هم اصلا با هم درگیر شدیم، البته نه درگیری جدی ولی خیلی جاها اعتقاداتمان با هم فرق داشته ولی در کل همیشه این شور و هیجان بینمان وجود داشته و مهم این بوده که همیشه کنار هم بودیم و در نهایت به نتیجه می رسیدیم.

    ₪ بعضی از قطعات مثل قطعه «هجرانی» به شدت آدم را یاد کارهای ناصر عبداللهی یا فرمان فتحعلیان می اندازد.
    شما از اول که آمدی همه کارهای من را شبیه به دیگران می دانی (می خندد) پس معلوم است که شبیه به هیچکدام نیستم. خدا ناصر عبداللهی عزیز را بیامرزد. چون نوع موسیقی شرقی ریتم ها و سازهای مخصوص به خودش را دارد. خواه یا ناخواه نوع این سازبندی ها شبیه به هم است، مثلا فرمان فتحعلیان هم در این نوع موسیقی حرکت کرده است. این فضا چون آدم های محدودی در آن حرکت کرده اند این احساس را بوجود می آورد. اتفاقا این نوع موسیقی ریسک بالایی دارد یا باید خیلی بازاری در آن حرکت کنی و یا اینکه خیلی دقیق و اصولی که البته وقتی اصولی حرکت می کنی احتمال داشت که مخاطب عام کاهش پیدا کند اما کار «باز آمدم» ، «هجرانی» خدا را شکر خیلی موفق شد.

    ₪ تو که متوجه این شباهت شده بودی چرا کاری نکردی که متفاوت کار کنی؟
    ضمنا سازبندی من متفاوت است ، من از نظر ریتم گفتم که شبیه است به صورت کلی چارچوبی برای این رتیم وجود دارد که فقط با تنظیم سازبندی و نوع خواندن کلام از هم مجزا می شود.

    ₪ جزو معدود خواننده هایی هستی که کسی نمی تواند متهمش کند به اینکه صدایت شبی به صدای دیگری است. این از پیش تعیین شده بود یا اینکه صدایت همینطور است؟
    صدایم همینطوری است و اگر شد خوبی های بقیه را هم اضافه می کنم و این افتخاره نه نقطه ضعف. قطعا پشتش یک تفکری وجود داشته که چه چیزهایی در صدایم وجود دارد و همیشه هم روی آن کار کنم ولی این را می دانم که باید خودم باشم ، قرار نیست که از ویترین کس دیگری استفاده کنم که متاسفانه این روزها خیلی باب شده که البته شاید موفقیت کوتاه مدتی هم داشته باشد. من اعتقادات شخصی و صدای خودم را در آلبوم پیاده می کنم، قبل از انتشار اولین آلبومم 5 سال با خودم کلنجار رفتم و همین باعث شد که امروز هم مجموعه ای باشد که جای دفاع دارد.

    ₪ در آلبوم جدیدت پدرتان ترانه سرایی را بر عهده گرفتند؟
    بله قطعه عمو زنجیرباف را ایشان ترانه اش را گفتند. «نفس کشیدن سخته» ، «گل یاس» و «مشرقی عاشق» هم کار ایشان است.

    ₪ هنگام خواندن خیلی کم تحریر می زنی، عمدی است یا صدایت این قابلیت را ندارد؟
    این خیلی تخصصی و شخصی است. در موسیقی پاپ ما زیاد تحریر نداریم و اگر هم داشته باشیم نوع دیگری از تحریر را داریم. مثلا در صدا ویبره داریم و یا… مثلا قطعه «ساربان» من را اگر یادتان باشد ، آن سبک خواندن شاید برای اولین بار اتفاق افتاده است.

    ₪ روزبه نعمت اللهی را همه با ترانه «دریا» می شناسند ، می خواهم بدانم حس خودت نسبت به این ترانه چیست؟
    نه اینطور نیست اتفاقا فکر می کنم همه من را با ترانه «ایران» می شناسند. هرکس که یکبار رادیو یا تلویزیون خود را روشن کردند آن ترانه را گوش داده. به نظرم آن کار خیلی پررنگ تر از اسم من است. اما قطعاتی مثل دریا یا پرستو هم خیلی پخش شده که البته الان خیلی از آن ها ممنوع الپخش شدند. اما در کل این خیلی خوب است که صدایم را بیشتر از خودم می شناسند.

    ₪ خیلی از خواننده های مجوزدار دیگر هستند که صدایشان از رادیو و تلویزیون پخش نمی شود آیا ارتباطی داری که صدایت پخش می شود؟
    نه کاملا سلیقه ای بوده است. شاید هفتاد ، هشتاد درصد از از تهیه کننده های برنامه ها خودشان دوست داشتند که پخش کردند، خیلی جاها من متوجه شدم که خود تهیه کننده رفته برای من مجوز گرفته ، کاری که معمولا خواننده ها خودشان انجام می دهند. البته من برای قطعه ایران دوسال زحمت کشیدم تا مجوز گرفتم و همین الان هم متاسفانه این ترانه رفته جزو لیست سیاه صدا و سیما.

    ₪ چرا؟
    دلایلی دارد که من خودم دنبال نکردم هنوز ولی تقریبا شش هفت تا از کارهایم ممنوع است.

    ₪ برای تیتراژ فیلم یا مجموعه های تلویزیونی پیشنهادی نداشتی؟
    چرا اتفاقا دو تا کار سینمایی به من پیشنهاد شده ولی چون قرار بود که خودم در آن بازی کنم و قبول نکردم تیتراژ آن را هم قبول نکردم که بخوانم. مجموعه های تلویزیونی هم پیشنهاد داشتم ولی چون محتوایی نداشتند قبول نکردم و آنهایی هم که محتوا داشتند بیشتر روابطی تیتراژهایش خوانده شده و اصلا به دست من نرسید.

    ₪ رابطه ات با سینمایی ها چطور است؟
    سینما جایی است که همه هنرها در آن تبلور پیدا می کند. بیان تصویری در جهان که مثل موسیقی به زبان وابسته نیست. سینما را دوست دارم و اکثر سوپر استارها دوست های خیلی نزدیک من هستند. مهناز افشار و مهتاب کرامتی از دوستان صمیمی من هستند. محمدرضا گلزار ، حامد بهداد ، شهاب حسینی ، حامد کمیلی ، پوریا پورسرخ ، پژمان بازغی ، حسام نواب صفوی ، از دوستان خیلی خوب من هستند که از لحاظ احساسی به هم خیلی نزدیک بودیم و از دوستان خیلی عزیز من هستند، البته از دوستان سینمایی من خیلی بیشتر از دوستان موسیقیدان من هستند ولی از موسیقیدان ها فرمان فتحعلیان و احسان خواجه امیری از دوستان نزدیکم هستند.
    ₪ همه آهنگ هایت آگوستیک هستند اما در آلبوم جدیدت یک قطعه ترنس داشته که اتفاقا خیلی هم خوب بود ، تنظیم آهنگ از کی بود؟
    مهران عباسی که این کار را انجام داد خیلی آدم توانایی بود و البته به پیشنهاد خود او این اتفاق افتاد و خیلی هم خوب جواب داد، یکی از دلایلی هم که روی این آلبوم خیلی تاکید می کنم به این خاطر است که همه فضاها در آن وجود دارد

  61. سارا
    2009/12/10 در 4:03 ب.ظ. | #72

    to nemikhay das az sare in site bardari??????
    fek konam hame az dastet khaste shodan:)
    boro ye ja dg chatr kon….
    vali merc …..
    khodayi khoob bood

  62. golekhoshk
    2009/12/10 در 4:29 ب.ظ. | #75

    badesham az khodatoun bashe ke man be in sait har roz sar mizanam
    kam vasatoun matlab mizaram
    harki az dastam khaste shode nazar bede miram dg nemiam

  63. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:37 ب.ظ. | #76

    هميشه يک غم گوشه دل آدما وجود داره

    اصلا آدم بي غم توي اين دنيا وجود نداره

    اما غمهاي اين آدما خيلي با هم فرق داره

    بعضي ها غم شون جور شدن بساط گناه وخلافه !!!

    بعضي ها غم نان دارند نان نان نان نان نان نان نان نان!!!

    بعضي ها از تنهايي شکايت مي کنند تنهايي تنهايي تنهايي!!!

    بعضي هااز مريضي نگران هستند مريض مريض مريض!!!

    بعضي هاپي يه سر پناه مي گردند خونه خونه خونه!!!

    بعضي هااز بي مرکب بودن غمگينند ماشين ماشين ماشين!!!

    بعضي ها حتي براي بازي هاشون نگرانند اسباب بازي اسباب بازي اسباب بازي!!!

    بعضي ها از نبودن يه بچه دل شکسته هستند بچه بچه بچه!!!

    بعضي ها در فکر کار کردن هستند شغل شغل شغل!!!

    بعضي ها غم گل وگلزدن رو دارند فوتبال فوتبال فوتبال!!!

    بعضي ها غمشون اينه که چرا بايد با حجاب باشند حجاب حجاب حجاب!!!

    بعضي هاغمشون غم علمه!!! کنکور کنکور کنکور!!!

    بعضي ها غمشون چاله هاي کوچه است وشهرداري کوچه کوچه کوچه!!!

    بعضي ها غمگين از مرگ عزيز مرگ مرگ مرگ!!!

    بعضي ها غم لباس رو دارند لباس لباس لباس!!!

  64. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:39 ب.ظ. | #77

    یکی از این روزها
    از خاکستر خود بر می خیزم
    تو آمده ای
    و جهان کنار تو
    علف زاری مه آلود
    با تیرک شکسته تلفن نیست
    شور است و امید
    و رستگاری ابدی
    دیگر به مرگ نمی اندیشم
    زیبایی تو
    مرا نجات داده است

    تاریک بود
    اما هول آور نبود
    دریا بود
    اما غرق نمیکرد
    من ذات جهان را
    در چشم های تو دیدم
    و گرنه می ترسیدم
    از ماندن و
    زیستن

    در این سیاره تاریک
    نور معنی نجات است
    و تو نور بودی
    برای تو دعا خواهم کرد.

    ما به اشتباه عاشق می شویم
    ما در این بیابان تاریک اشتباها همدیگر را پیدا می کنیم
    ما اشتباها عاشق هم می شویم
    ما اشتباها قلبهایمان را پر از مهر می کنیم
    اشتباها در تمام لحظه های یکدیگر زندگی می کنیم
    و انگاه به تلنگری به درست از خواب برمی خیزیم
    بعد از این تجربه های همه اشتباه چگونه دوباره بیابان را باور کنم ؟
    چگونه ان خواب و بعد تلنگر و حالا این بیداری را تاب اورم ؟
    و فکر می کنی ان تلنگر چه بود ؟

    من قول خود مرا به تو و تو قول خودت را به من داده بودي
    بدون هيچ دلواپسي …
    و لي سرنوشت مهر برگشتي به نامه سر به مهر سرنوشتمان زد و تقدير
    عشقمان را به گروگان گرفت!!

    ديدي كه يار جز سر جور و ستم ندشت
    بشكست عهد و از غم ما هيچ غم نداشت
    يا رب مگيرش ارچه دل چو كبوترم
    افكند و كشت وعزت صيد حرم نداشت
    غمی غمناک

    شب سردی است ، و من افسرده.
    راه دوری است ، و پایی خسته.
    تیرگی هست و چراغی مرده.

    می کنم ، تنها، از جاده عبور:
    دور ماندند ز من آدم ها.
    سایه ای از سر دیوار گذشت ،
    غمی افزود مرا بر غم ها.

    فکر تاریکی و این ویرانی
    بی خبر آمد تا با دل من
    قصه ها ساز کند پنهانی.

    نیست رنگی که بگوید با من
    اندکی صبر ، سحر نزدیک است:
    هردم این بانگ برآرم از دل :
    وای ، این شب چقدر تاریک است!

    خنده ای کو که به دل انگیزم؟
    قطره ای کو که به دریا ریزم؟
    صخره ای کو که بدان آویزم؟

    مثل این است که شب نمناک است.
    دیگران را هم غم هست به دل،
    غم من ، لیک، غمی غمناک است.

  65. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:40 ب.ظ. | #78

    دوستت دارم، نه بخاطر شخصیت تو ، بلکه بخاطر شخصیتی که من در هنگام با تو بودن ژیدا میکنم
    هیچکس لیاقت اشکهای تو را ندارد وکسی که این ارزش را داشته باشد باعث اشک ریختن تو نمیشود
    اگر کسی تو را آنطور که میخواهی دوست ندارد، به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد
    دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند
    بد ترین شکل دلتنگی برای کسی است که در کنار او باشی وبدانی هرگز به او نخواهی رسید
    هرگز لبخند را ترک نکن، چون هر کس ممکن است در هر لحظه عاشق لبخند تو شود
    تو ممکن است در تمام دنیا یک نفر باشی، ولی برای بعضی افراد تمام دنیایی
    هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند، نگذرن
    شاید خدا خواسته است که ابتدا بسیاری افراد نا مناسب را بشناسی و سژس شخص مناسب را، به این تر تیب وقتی او را یافتی بهتر میتوانی شکر گزار او باشی
    همیشه افرادی هستند که تو را می آ زارند، با این حال همواره به دیکران اعتماد کن وفقط مواظب باش که به کسی که تو را آ زرده دیگر اعتماد نکنی
    به چیزی که گذشت غم مخور و به آنچه که پس از آن آمد لبخند بزن
    خود را به فرد بهتری تبدیل کن و مطمئن باش که خود را میشناسی قبل از آنکه دیگری را بشناسی و انتظار داشته باشی او تو را بشناسد
    زیاده از حد خود را تحت فشار نگذار، بهترین چیزها در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداشته باشی

    مطالب از گابریل گارسیا مارکز

  66. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:41 ب.ظ. | #79

    قهرم از همه تنهاتر از همه ام

    کسی به من سری نمیزند

    سری به اونا میزنم ولی هیچکس سری به من نمیزند تنها از همه عاشقان هستم

    خسته شدم از تنهایی اونا کجان چرا سری نمیزنن به این عاشق تنها

    قهرم از همه اونا چرا منو فراموش کردن

    چرا همش من تنها باشم

    قهرم تا ابد

    من تو توام قهرم

    شاید آخرین نوشته های یک عاشق رو بخونی و دیگر آن نوشته ها عاشقونه رو نخونی تا ابد

    شاید برم از اینجا به جای آباد تا تنها نباشم

    و از همه قهر نکنم

  67. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:41 ب.ظ. | #80

    آخه زندون رفتم گناهه

    فكر ميكني تمام عمرم فناست

    كي گفته زندون رفتن گناهه

    دل آدم عاشق رو باز ميكنه

    رفتم زندون فرياد بلندي ميكشم :

    آخه زندون رفتم گناهه

    تمام عمرم فناست

    ديگه زندگي به آخر خط رسيده

    نه جونم اين آغاز عاشقيست

    روز اعدام

    روز اعدامم رسيد

    كي گفته عاشقي حكم مرگ رو داره

    روز اعدامم رسيد عشقم نرسيد تو دلم

    به جرم بازي عشق عاشقي محكومم ميكننن

    پرده ها را كنار بزن

    در كنار پرده ها سايه ايي ديدم گذشت

    پرده ها را كنار زدم ديدم كسي نبود

    پس عينكت را از چشات بردار

    پرده ها را كنار بزن من همونيم كه ميبيني نه اوني كه ديدي

    فقط يك قاب عكسي بود

  68. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:43 ب.ظ. | #81

    همیشه میگیم زندگی قشنگه ، زندگی زیباست ، تو شعرها تو کتاب ها، همه جا در مورد قشنگی زندگی خوندیم، شنیدیم و گفتیم …….

    اما من میگم :

    آخه کجای این زندگی قشنگه ، ظلم و ستمی که به مردم میشه ، کشتار یه مشت بی دفاع ، بمب گذاری محلهایی که قشری از افراد محروم و زحمت کش جامعه هستند ، تصادفاتی که همیشه شاهد اون بودیم ، بلایای آسمانی مثل زلزله ، سیل، آوارگی و دربدری ، دستهای پینه بسته پدران و مادرانی که زیر گرمای داغ خورشید تو مزارع یا کارخانه ها زحمت میکشند و نتیجه زحمتشون خوراک افراد مرفع جامعه است .

    شایدم قشنگی زندگی جوون 19 ساله ای که رو تخت بیمارستان خوابیده و هنوز قادر نیست خودش راه بره ، غذا بخوره، حرف بزنه ، و حتی به اندازه یک بچه 6 ساله هم رشد نکرده ، و هنوز با شیشه شیر میخوره …..

    یا قشنگی زندگی اینه که ببینی دختران معصوم و بی گناه 4 یا 5 ساله که هنوز معنی زندگی رو نمیدونند چیه ، توسط یک قشر از خدا بیخبر و بی دین برای سود جویی به فروش برند و چه سخته برای اون پدر یا مادری که از زور تنگدستی و بیچارگی جگرگوشه خودش رو می فروشه ….

    وای برما وای برما که چسبیدیم به این زندگی و بعد میگیم زندگی خیلی قشنگه !!!!!!!!!

    کجای این زندگی قشنگه آیا غیر از اینه که تو این کره خاکی شاهد کشته شدن کودکان بیگناهی باشیم که هنوز حتی قادر نیستند که بلند شن راه برن بازی کنند کودکانی که در گهواره خوابیدن اینه قشنگی زندگی ؟!!!

    نه اگه خوب دقت کنیم ، می بینیم زندگی اصلا قشنگ نیست ، اما بازم با تمام زشتی هاش برامون قشنگ جلوه میکنه …………

    زندگی ای دوست غیر رنج و محن نیست

    یا که به جز رنج قسمت من نیست

    زندگی افسانه ای است سخت غم افزای

    من نشنیدم به غیر ناله از این نای

    بس که دلم داغ دیده از غم ایام

    میل تماشای لاله زار نـــــــدارم

    اوست که با من همیشه بر سر جنگ است

    من که به کار زمانه کار ندارم

    هر که خزان دیده بود داشت بهاری

    من که خزان دیده ام بها ر ندارم

    می کشم از آشنا با که توان گفت

    آن چه که ز بیگانه انتظار ندارم

    از غم ایام و روزگار بد ای دوست

    با تو چه گویم که روزگار ندارم

    به نظر من مرگ با همه تلخی با همه سختی با همه دلتنگی های بعدش خیلی قشنگتره تلخی مرگ به اندازه بهم زدن یک پلک چشم، بعد همه چی تمام و یک خواب ابدی، سختیش اینه که مجبوری از عزیزانت دل بکنی ، از تمام چیزهایی که به اون وابستگی داری جدا بشی ، اما در عوض به معبودی میرسی که همیشه آرزوی وصال به اونو داشتی ، دلتنگی هاش برای کسانی که می مونند اما اونم خیلی زود تموم میشه شاید به شب چهل هم نرسه دلتنگی اش همون هفته اول ……

    قشنگی مرگ اینه که نیستی تا شاهد ناملایمات و ظلمهای این دنیا باشی ، نیستی تا شاهد کشتار کودکان معصوم باشی ، نیستی تا ضجّّه مادری رو ببینی که فرزند شیرخواره اش رو که غرق در خون در آغوش گرفته و ناله میکنه به سر و صورت میزنه

    هدف من از نوشتن این مطالب ایجاد یاس و ناامیدی نیست چون میدونم که بزرگترین گناه نا امیدی

    هد ف من این نیست که خدای نکرده بخوام چهره زندگی رو خیلی زشت نشون بدم و مرگ روخیلی زیبا

    چون تا هستیم باید زندگی کنیم ، مجبوریم که زندگی کنیم ،

    زندگي آزمايشگاه صبر براي موجود کم طاقت است
    و اما ؟؟؟
    زندگي لطف اجباري اما شيرين خداوند است

    چرا بايد از مرگ رويگردان بود و از آن واهمه داشت، در حالي كه زندگي را با شرط مرگ به ما داده اند.

    ما زندگي را با مرگ پيمانه مي كنيم. بدين معنا كه مفهوم زندگي از مرگ به دست مي آيد و فرزانه اي مي گويد: « ما زندگي را انتخاب نمي كنيم، اما مي توانيم با نوع نگرش خود به هستي، مرگ خود را انتخاب كنيم»

    همنوایی مرگ و زندگی مانند شب و روز است

    زندگی را دوست دارم به خاطر غوغایش

    مرگ را دوست دارم به خاطر سکوتش

    زندگی زیباست اما برای بی نیازان

    مرگ پایان کبوتر نیست

    سپهري با نگاهي عارفانه از مرگ به عنوان يكي از ضروريات عالم وجود سخن مي‌گويد كه در كنار زندگي،‌ حضوري هميشگي دارد: و بدانيم اگر مرگ نبود/ زندگي چيزي كم داشت/ و اگر مرگ نبود/ دست ما در پي چيزي مي‌گشت . …

    فروغ فرخزاد مرگ را آن چنان نزديك مي‌بيند كه مي‌گويد:

    و مرگ/ زير چادر مادربزرگ نفس مي‌كشيد…

    و اما شاعر معاصر و گرانقدر زنده یاد قیصر امین پور می گوید :

    پيراهني از شتاب خواهم پوشيد/ ديدار تو را به شوق خواهم كوشيد

    گر آتش صدهزار دوزخ باشي/ اي مرگ تو را چو آب خواهم نوشيد!

    ای مرگ تو را چو آب خواهم نوشید !!!!!!!!!!!

  69. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:44 ب.ظ. | #82

    تو راگم کرده ام امروز
    و حالا لحظه های من
    گرفتار سکوتی سردو سنگینند..
    وچشمانم
    که تا دیروز به عشقت می درخشیدند
    نمیدانی چه غمگینند..
    چراغ روشن شب بود
    برایم چشم های تو
    نمی دانم چه خواهد شد!
    پراز دلشوره ام،بی تاب و دلگیرم
    کجا ماندی که من بی تو
    هزاران بار،در هر لحظه میمیرم

  70. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:45 ب.ظ. | #83

    من صبورم اما بخدا دست خودم نیست اگر می رنجم

    یا اگر شادی زیبای تو را به غم غربت چشمان خودم می بندم

    من صبورم اما چقدر با همه عاشقیم محزونم

    و به یاد همه ی خاطره های گل سرخ

    مثل یک شبنم افتاده ز غم مغمونم

    من صبورم اما بی دلیل از قفس کهنه ی شب می ترسم

    بی دلیل از همه ی تیرگی تلخ غروب

    و چراغی که تو را از شب متروک دلم دور کند می ترسم

    من صبورم اما…آه..این بغض گران صبر نمی داند چیست

    من صبورم اما بخدا دست خودم نیست اگر می رنجم

  71. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:46 ب.ظ. | #84

    ــــاز بــــاران بــــــی ترانه

    گــــــریه هایم عـــــاشقانه

    مــی خورد بر سقف قلبــم

    یــــاد ایام تــــــو داشــــتن

    مــی زند سیلی به صـورت

    بـاورت شــــــاید نبـــــاشد

    مــرده است قلبم ز دستت

    فكـــــر آنـــــــكه با تو بودم

    بـــــا تـــــو بودم شاد بودم

    تـــوی دشـــــت آن نگاهت

    گـــــم شــدن در خاطراتت

  72. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:46 ب.ظ. | #85

    من اگر روح پریشان دارم من اگر غصه هزاران دارم

    گله از بازی دوران دارم دل گریان لب خندان دارم

    به تو و عشق تو ایمان دارم

    غمستان نفسگیر،اگر نفسم می گیرد

    آرزو در دل من،متولد نشده میمیرد

    یا اگر دست زمان در ازای هر نفس

    جان مرا میگیرد

    دل گریان لب خندان دارم

    به تو و عشق تو ایمان دارم

    من اگر پشت خودم پنهانم من اگر خسته ترین انسانم

    به وفای همه بی ایمانم دل گریان لب خندان دارم

    به تو و عشق تو ایمان دارم

  73. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:47 ب.ظ. | #86

    بـــــــــچگیا یـــــادت هــــســت بازیــا اشکنک داشت

    گفتـــــن نریم توپ بازی چون شیشمون ترک داشت

    بـــچگیــــــا یادت هســـــت رفتــیم تو حــوض ماهی

    مــــــامـــــان تو بهـــــم گفت خیـــــــــر نبینی الهــی

    بـــــــــــچگیا یـــــادت هست نیــــــومدی بــه بــــازی

    گفتـــــــــــــم بیـــــام تو کردی بـــــهم زبـــــون درازی

    بــــچگیــــــا یادت هـــست دروازه بـــــان نــداشتیم

    تا ضربه ی کاشته بود جون واسه اون می ذاشتیم

    بــــــــچگیـــــا یادت هـــــــست از رو دیـــــوار پریدیم

    اهـــــــالی داد کــــشیـــــــدن ما خندیدیم شنیدیم

    بــــــــچگیا یـــــــادت هـــــست با همـــه دعوا کردم

    مــــــشت خــــودم رو اون روز پــــیش همه وا کردم

    بـــــــــچگیا یــــادت هســـت گفتــن که خیر نبینین

    گفتــــــــن که ما بــــــــدترین آدمـــــــــــــای زمینیم

    بـــــــچگیا یــادت هــــست نیـــــــومــــدی تو کوچه

    حتــی واســــــــه خرید لـــــــــواشـــــک و آلــــوچه

    بـــــــچگیا یــــــــادت هـــست پنجرتونــــــو بــستی

    دلــــــــی که پشت اون بـــود آخر زدی شـــکستی

    بـــــــچگیا یادت هست دنبــــــــال هـــم تو کـــوچه

    اون دوره گـــردی که داشت لـواشـــک و آلــــــــوچه

    بـــــــچگیا یـــادت هست تــــــوپ رو پــــاره کـــردن

    حـــــــرفای بـــد زدند و بـــــه مـا اشــــــاره کــــردن

    بـــچگیا یادت هـــست دیـگه مـــــــــحل نذاشــتی

    انـــــــگار از اون روز دیـــــگه اصلاْ دوسم نداشـــتی

    بـــــابـــــا مامانــت اون روز تـــو کوچـــه بلوا کـــردن

    بچه ها از حســـودی باز مـــن رســــــــوا کـــــــردن

    امـــا نــــگات از اون روز با چشمای من بــــد شـــد

    هر وقـــــــت نگات منو دید تندی گذشت و رد شــد

    کــــاش کــــه همـــون روزا بــــود اون روزای طـلائی

    اون روزا کــــــــــه یکـــــــی بود پــــولداری و گــدایی

    بــــــزرگ شـــــــدی تــو کـــــوچه بهت دادم یه نامه

    گفتی ســـــــلام واجــــبـــه چـــــون جــواب سلامه

    حالا شنیـــــــــدم تـــو رو مـــــــــی دن به یه غریبه

    مرده بودم مگــــــه مــــن چقـــــدر کـــــارات عجیبه

    حـــالا به من توپ نـزن به من کمـــــک کـــن کمک

    چـــــون مث شیشـــه ی ما پره دلـــم از تــــــــــرک

  74. golekhoshk
    2009/12/10 در 5:48 ب.ظ. | #87

    khob dg khaste shodam
    feeeeeeeeeeeeelan

  75. سارا
    2009/12/11 در 12:34 ب.ظ. | #88

    areeee
    manam hamintor
    na azizam shookhi kardam ma dooset darim hame…..
    be khatere vojoode por barekate mane k hal mikoni dg
    mage naaaa?????

    • golekhoshk
      2009/12/12 در 11:58 ق.ظ. | #89

      e,jeddan doosam darin? khali nabandia!bashe goooolam?areee ounam hast vali faqat u nisti be khatere kheyli chizaye dg miam inja
      emrooz ho3le nadaram_
      nemidoonam didi ya na vali to hamin sait chan ahange bartaro gozashte ke roozbeham sahm dare_
      fadat _ bye

  76. سارا
    2009/12/14 در 5:19 ب.ظ. | #90

    salam dg hosele nadaram biam inja
    gole khoshk age mishe emaileto bede
    albate age khastiaaaa

  77. سارا
    2009/12/22 در 5:43 ب.ظ. | #93

    ok,,,azizam
    vali sorrrrrryyyyyyyyy
    nemitoonam behet s bedam
    vali in seri emaileto chek kon
    bye bye bachehaaaaaaaaa
    inam ye boose gonde vase hamatoon
    boooooooooooooooooossssssssssssssssssssssssssssssssssss

    • dry _ flower
      2010/07/22 در 2:59 ق.ظ. | #94

      delam barat tangideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  78. golekhoshk
    2010/01/03 در 6:29 ب.ظ. | #95

    manke goftam ageeeeeeeeeeeeeeeeeeee dos dari
    khob barobach manam khodafezi mikooooonam
    khodanegahdareto0o0oo0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0o0on

  79. مریم
    2010/01/07 در 10:49 ق.ظ. | #96

    سلام خییییییییییییییلی خیییییییییییییییییییلی عالللللللللللللللللی بود واقعا محشرین این تاپ ترین و بهترین سایت دانلود اهنگ های روزبه بود که دیدم

  80. علی
    2010/01/15 در 1:24 ق.ظ. | #97

    دزدی کار بدیه ها!

  81. اوسا قاسم
    2010/01/17 در 11:05 ب.ظ. | #98

    این سارا خشک پسر جونه یا دخمله

  82. وحید
    2010/02/02 در 7:54 ب.ظ. | #99

    MAN EZHARE NAZAR NEMIKONAM DOWNLOADE TARANE KARE DOROSTIYE YA NA. VALI BA SHARAYETE FE’LI GHEIRE GHABELE EJTENABE! IN SITE HAM AGE HICHI NADASHT HADAGHAL VA3 GOLE KHOSHK KE KHEILI KHOOB BOOD(NIAZI BE TOZIH NIST FEKR MIKONAM HAME FAHMIDAN.ASI AGE NAFAHMIDE MITUNE AZ SARA BEPORSE)FELAN BYE

  83. وحید
    2010/02/02 در 7:55 ب.ظ. | #100

    MAN EZHARE NAZAR NEMIKONAM DOWNLOADE TARANE KARE DOROSTIYE YA NA. VALI BA SHARAYETE FE’LI GHEIRE GHABELE EJTENABE! IN SITE HAM AGE HICHI NADASHT HADAGHAL VA3 GOLE KHOSHK KE KHEILI KHOOB BOOD(NIAZI BE TOZIH NIST FEKR MIKONAM HAME FAHMIDAN.ASI AGE NAFAHMIDE MITUNE AZ SARA BEPORSE)FELAN BYE

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

